معراج مؤمن

نویسنده

مسأله 742- در زمان حضور امام علیه السلام واجب است انسان در روز جمعه بجای نماز ظهر دو رکعت نماز جمعه بخواند، ولی در زمان غیبت حضرت – عجل الله تعالی فرجه الشریف – خواندن نماز ظهر در وقت امکان حضور در نماز جمعه با شرایط معتبر، خلاف احتیاط است، همچنانکه اگر نماز جمعه خواند، باید بنابراختیاط به آن اکتفا نکرده بلکه باید نماز ظهر را هم بخواند.

مسأله 743- وقت نماز جمعه از اول ظهر است تا یک ساعت، و مراد از ساعت: یک دوازدهم روز است، بنابراین در فصول مختلف تغییر می کند.

مسأله 996- در نماز جمعه  و در نماز ظهر روز جمعه ، مستحب است در رکعت اول بعد از حمد، سوره جمعه و در رکعت دوم بعد از حمد ، سوره منافقین بخواند، و اگر مشغول یکی از اینها شود، بنابراحتیاط واجب نمی تواند آن را رها کند و سوره دیگر بخواند.

مسأله 997- اگر در نماز جمعه  و نماز ظهر روز جمعه از روی فراموشی به جای سوره جمعه و منافقین سوره «قل هوالله احد» یا سوره «قل یا أیها الکافرون» را بخواند می تواند آن را رها کند و سوره جمعه و منافقین را بخواند و احتیاط مستحب این است که بعد از تجاوز از نصف رها ننماید.

مسأله 998- اگر در نماز جمعه  یا نماز ظهر روز جمعه عمداً سوره «قل هو الله أحد» یا سوره «قل یا أیها الکافرون» بخواند، اگر چه به نصف نرسیده باشد احتیاط مستحب این است که آن را رها نکند و سوره جمعه و منافقون بخواند.

مسأله 1126- نماز جمعه در هر رکعت یک قنوت دارد: در رکعت اول پیش از رکوع و در رکعت دوم بعد از رکوع.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی