معراج مؤمن

نویسنده

  853 - تاءثیر دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -:
التعقیب بعد صلوة الفجر ابلغ فى طلب الرزق
دعاى پس از نماز صبح براى جلب رزق مؤ ثرتر است .(بحارالانوار، ج 85، س 326، مستدرک الوسایل ، ج 1، ص 336)

 854 - صلوات بر محمد (ص ) و اهل بیتش
قال الصادق - علیه السلام -
کل دعاء یدعى الله - عزوجل - به محجوب عن السماء حتى یصلى على محمد و آل محمد
هر دعایى که خدا با آن خوانده شود، پوشیده است ، بالا نمى رود و به هدف اجابت نمى رسد مگر این که صلوات بر محمد و آل محمد (ع ) همراه باآن باشد (اصول کافى ، - ج 2، ص ‍ 493)

 855 - فضیلت تسبیح حضرت فاطمه (س ):
قال الصادق - علیه السلام -
تسبیح فاطمة الزهراء - علیهاالسلام - فى کل یوم فى دبر کل صلاة احب الى من صلاة الف رکعة فى کل یوم :
تسبیح حضرت زهرا (س ) در هر روز در تعقیب هر فریضه نزد من محبوب تر است از به جا آوردن هزار رکعت نماز در هر روز (ثواب الاعمال ، ص 166)

 856 - تسبیح حضرت فاطمه (س ):
قال الصادق - علیه السلام -:
من سبح تسبیح فاطمة - علیها السلام - قبل ان یثنى رجله من صلوة الفریضة غفرله
کسى که در نمازهاى فریضه ، پس از سلام نماز و قبل از حرکت از مصلى ، خداوند را به تسبیح فاطمه زهرا - سیدة النساء العالمین - تسبیح کند آمرزیده مى شود.(دعائم الاسلام ، ج 1 ص 168)

 857 - نماز و دعا:
قال الصادق - علیه السلام -:
ان الله - عزوجل - فرض علیکم الصلوات الخمس فى افضل الساعات فعلیکم بالدعاء فى ادبار الصلوات
همانا خداوند نمازهاى پنجگانه را در بهترین ساعتها بر شما واجب کرد، بنابراین بعد از نمازها دعا کنید(بحارالانوار، ج 85، ص 320)

 858 - دعاى بعد از نماز
قال الصادق - علیه السلام -
من صلى صلوة و عقب الى اخرى فهو ضیف الله و حق على الله ان یکرم ضیفه
هر که نماز فریضه کند و بعد از آن تعقیب بخواند تا نماز دیگر (یعنى به خواندن دعاهایى که بعد از نماز باید خواند و قرائت قرآن و غیره مشغول گردد تا وقت نماز دیگر) پس آن بنده مهمان خدا مى باشد و حق است بر خداى - عزوجل - اینکه اکرام کند مهمان خود را. (بحارالانوار، ج 85 ص 322).

 859 - وقت استجابت دعا
قال الصادق - علیه السلام -
یستجاب الدعاء فى اربعة مواطن : فى الوتر و بعد الفجر و بعد الظهر و بعدالمغرب
دعا در چهار وقت به اجابت مى رسد: 1 - در نماز وتر 2 - پس از نماز صبح 3 - بعد از نماز ظهر 4 - پس از مغرب (بحارالانوار، 85، ص 324 روضة المتقین ، ج 12 ص ‍ 38).

 860 - نماز واجابت دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
من ادى فریضة فله عندالله دعوة مستجابه
هرکس نماز واجبى را به جاى آورد یک دعاى مستحب نزد خدا خواهد داشت . (بحارالانوار، ج 85، ص 321).

 861 - دعاى نمازگزار
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
ثلاثه مواطن لاترد فیها دعوة عبد: رجل یکون فى بریة حیث لایراه احد الاالله فیقوم فیصلى و رجل یکون معه فئة فیقر عنه اصحابه فبثبت و رجل یقوم من آخر اللیل
سه مورد است که دعاى کسى در آن رد نمى شود: یکى آن مردى که در بیابان باشد و کسى جز خدا او را نمى بیند برخیزید و نماز گزارد. دیگر آن مردى که با گروهى در جنگ باشد و یاران وى بگریزند و او استوار ماند. سوم آن که مرد در آخر شب براى عبادت برخیزد.(کنزالعمال ، ج 2 - ص 102، ص 3336)

 862 - فضیلت والاى دعاى متصل به نماز
قال على - علیه السلام -
من جلس فى مصلاة ثانیا رجلیه یذکر الله - تبارک الله و تعالى - وکل الله - عزوجل - به ملکا یقول : ازدد شرفا تکتب لک الحسنات و تمحى عنک السیئات و تبنى لک الدرجات حتى ینصرف
کسى که درجایگاه نمازش بنشیند، و به ذکر خداى تعالى و به تعقیبات بپردازد خداوند فرشته اى را بر او ماءمور و موکل مى گرداند که به وى مى گوید: اى نمازگزارى که مشغول به دعا هستى ، به شرف و کرامت و فضیلت خود بیفزا (یعنى بیشتر و زیادتر دعا کن ) که از براى تو حسنات ثبت مى گردد و سیئات و بدیهایت محو و نابود مى شود و درجات براى تو افزون مى گردد و این گفتگو ادامه دارد تا وقتى که او از دعا و تعقیباتش فارغ شود (دعائم الاسلام ، ج 1 ص 165).

 863 - امام کاظم (ع ) مشغول تعقیب نماز
موسى بن جعفر - علیه السلام - انه یصلى الفجر فیعقب الى ان تطلع الشمس ثم یسجد سجدة ، فلایزال ساجدا حتى تزول الشمس و قد و کل من یترصد اوقات الصلاة فاذا اخبره و ثب یصیل من غیر تجدید وضوء
امام موسى کاظم (ع ) وقتى نماز صبح را به جا مى آورد تا طلوع آفتاب مشغول تعقیب و ذکر خدا مى شد و سالهایى که در زندان بود، غالبا پس از نماز سر به سجده مى گذاشت و تا نزدیک ظهر به دعا و ذکر حمد مشغول بود و چون فرا مى رسد برمى خاست و بدون (نیاز به ) تجدید وضو به نماز مى ایستاد.(بحارالانوار، ج 48 ص 107)

 864 - کمال نماز با صلوات
قال الصادق - علیه السلام -
ان من تما الصلوة اعطاء الزکوة (الفطرة ) کما ان الصلاة على النبى - صلى الله علیه و آله - من تمام الصلاة
همانا پرداخت زکات فطره (در آخر ماه رمضان ) مایه تمامیت روزه است چنان که صلوات بر محمد (و آل او) باعث تمامیت نماز است (یعنى نماز با صلوات و روزه بازکات فطره کامل مى شود).(وسائل الشیعه ، ج 6 و ص 221)

 865 - دعا کلید رحمت و روشنایى
قال على - علیه السلام -
الدعاء مفتاح الرحمة و مصباح الظلمة
دعا کلید رحمت الهى و روشنایى بخش تاریکى هاست (میزان الحکمه ، ج 3 ص 245).

 866 - استجابت دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
ان الله یستجبى من عبده اذا صلى فى جماعة ثم ساءله حاجة ان ینصرف حتى یقضیها
وقتى بنده نمازش را به جماعت بخواند وحاجتى از خدا بخواهد، خداوند او را حاجت روا خواهد کرد، زیرا شرم دارد خواسته او را برنیاورد.(بحارالانوار، ج 88 ص 4)

 867 - استجابت دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
ادعوا الله و انتم موقنون بالاجابة و اعلموا ان الله تعالى لایستجب دعاء من قلب غافل لاه
بایقین به استجابت دعاى خویش ، خداوند را بخوانید و بدانید که پروردگار - تبارک و تعالى - دعایى را که از دل غافل و بى توجه برآید، مستجاب نخواهد کرد(الاذکار، ص ‍ 356).

 868 - طلب حاجت بعد از نماز:
قال الصادق - علیه السلام -
ان الله - عزوجل - فرض علیکم الصلوات فى احب الاوقات الیه فاسئلوا الله حوائجکم عقیب فرائضکم
به درستى که خداوند نمازهاى واجب را در محبوبترین اوقات واجب کرد، پس حاجات خود را بعد از نمازهایتان بخواهید.(بحارالانوار، ج 85 ص 324)

 869 - دعا، نردبان ترقى :
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
کاءنه قداستغنى غنى خذوا صلاته فاضربوا بها وجهه
بنده مران بنگرید که نماز به جاى آورد، ولى درخواست حاجت نکرد و گویا از من بى نیاز است نمازش رابرگردانید و برچهره اش بکوبید(بحارالانوار، ج 82 ص 325)

 870 - تسبیح تربت :
قال الصادق - علیه السلام -
السجود على طین قبر الحسین - علیه السلام - ینورالى الارض السابعة و من کان معه سبحه من طین قبر الحسین - علیه السلام - کتب مسبحا و ان لم یسبح بها
سجده بر تربت قبر حسین (ع ) تا زمین هفتم را نور باران مى کند، و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین علیه السلام با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى شود، گرچه با آن تسبیح نگوید.(من لایحضره الفقیه ، ج 1، ص 268 و سائل الشیعه ج 3 ص 608)

 871 - دعا بعد ازنماز
قال الباقر - علیه السلام -
فاذا فرغت من الصلاة المکتوبة فانصب الى ربک فى الدعاء او ارعب الیه فى المساءلة
هرگاه از نماز واجب فارغ شدى ، به دعا به سوى پروردگارت بپرداز و رغبت کن به سوى پروردگارت به سوال و درخواست .(مجمع البیان ، ج 10 ص 509)

 872 - استجابت دعا در چهار موقع
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
تفتح ابواب السماء و یستجاب الدعاء فى اربعة مواطن : عندالتقاء الصفوف فى سبیل الله وعند نزول الغیث وعند اقامة الصلاة وعند رؤ یة الکعبة
چهار موقع درهاى آسمان را بگشایند و دعاها رامستجاب کنند:
1 - هنگام تلاقى صفوف مبارزان در راه خدا
2 - هنگام نزول باران
3 - هنگام نماز
4 - هنگام دیدار کعبه (نهج الفصاحه ، ص 1168)

 873 - بهترین ساعات براى استجابت دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
و ارفعوا الیه ایدیکم بالدعاء فى اوقات صلاتکم فانها افضل الساعات ینظرالله - عزوجل - فیها بالرحمة الى عباده و یجیبهم اذا ناجوه و یلبیهم اذا نادوه و یستجب لهم اذا دعوه
و در اوقات نمازهایتان دستهاى خود را به دعا به سوى خدا بردارید، زیرا آن اوقات بهترین ساعات است و خداوند به سوى بندگانش با نظر رحمت نگاه مى کند وهنگامى که با او مناجات کنند جواب مى دهد زمانى که او را بخوانند، لبیک مى گوید و وقتى که به درگاه او دعا کنند، اجابت مى فرماید.(بحارالانوار، ج 96، ص 356)

 874 - دعا بعد از نماز واجب :
قال الصادق - علیه السلام -
الدعاء بعد الفریضة افضل من الصلوة تنفلا
دعاى بعد از نماز واجب ، از به جا آوردن نماز نافله برتر است .(من لایحضره الفقیه ، ج 1 ص 962)

 875 - علت تاءخیر اجابت دعا
قال على - علیه السلام -
لایقنطنک تاءخیر اجابة الدعاء فان العطیة على قدر النبیة و ربما تاءخرت الاجابة لیکون ذلک الاعظم لاجر السائل ، و اجزل لعطاء النائل
نباید به تاءخیر افتادن اجابت دعا تو را ناامید کند، زیرا عطا وبخشش خداوند به قدر نیت بنده است و چه بسا که اجابت دعا طول کشد تا پاداش دعاکننده بزرگتر و عطاى بخشنده نیز بیشتر گردد(غررالحکم ، ص 238).

 876 - آثار تسبیح فاطمه زهرا (س )
قال الصادق - علیه السلام -
من سبح تسبیح فاطمة الزهراء - علیها السلام - قبل ان یثنى رجلیه من صلاة الفریضة غفر الله له ، ولیبداء بالتکبیر
هرکس بعد از نماز واجب و قبل از اینکه پاى راست را از بالاى پاى چپ بردارد، تسبیح فاطمه زهرا (س ) رابه جا آورد، تمام گناهان او آمرزیده مى شود، و دراین تسبیح از ((الله اکبر))آغاز کند. (تهذیب الاحکام ، ج 2، ص 106)

 877 - امتیاز دعا بعد از نماز
قال الصادق - علیه السلام -
الدعا بعد الفریضة ایاک ان تدعه ، فان فضله بعد الفریضة کفضل الفریضة على النافلة
مبادا دعاى بعد از فریضه را ترک کنى ، زیرا فضیلت و امتیاز دعاى بعد از فریضه همچون برترى فریضه و نماز واجب برنافله است .(بحارالانوار، 85، ص 325)

 878 - مدام در خانه خدا زدن
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
ان المصلى لیقرع باب الملک و انه من یدم قرع الباب یوشک ان یفتح له
به درستى که نمازگزار در خانه خداوند را میزند و کسى که پیوسته درى را بکوبد، عاقبت آن درب به روى او باز خواهد شد.(نهج الفصاحه ، ص 827)

 879 - تعلیم تسبیح فاطمه زهرا (س )
قال الباقر - علیه السلام -
ما عبدالله بشى ء من التحمید افضل من تسبیح فاطمة و لوکان شى ء افضل من لنحله رسول الله - صلى الله علیه و آله - فاطمة علیها السلام
خداوند به چیزى برتر از تسبیح فاطمه (ع ) حمد و ستایش نشد واگر چیزى برتر از آن بود، هرآینه رسول خدا صلى الله علیه و آله آن را به فاطمه زهرا (س ) مى بخشید (مى آموخت ). (وسائل الشیعه ، ج 4 ص 1024).

 880 - سپر مؤ من
قال على - علیه السلام -
الدعاء ترس المؤ من
دعا سپر مؤ من است . (میزان الحکمه ، ج 3 ص 247)

 881 - مغز عبادت :
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
الدعاء مخ العبادة
دعا مغز عبادت است . (میزان الحکمه ، ج 3، ص 247)

 882 - دعا و اجابت الهى
قال على - علیه السلام -
من دعا الله اجابه
هرکه خدا را بخواند، خداوند او را پاسخ گوید.(غررالحکم ، ص 295)

 883 - دعا براى دیگران
قال الصادق - علیه السلام -
من قدم اربعین رجلا من اخوانه فدعا لهم ثم دعا لنفسه استجیب له فیهم و فى نفسه
هرکس براى چهل تن از برادران (دینى ) خود دعاکند و سپس براى خود دعا کند، خدا، دعاى او را در حق آنان و او مستجاب کند.(المواعظ العددیه ، ص 274).

 884 - قساوت قلب مانع اجابت دعا
قال الصادق - علیه السلام -
ان الله - عزوجل - لایستجیب دعاء بظهر قلب قاس
همانا خداى تعالى دعایى را که از دل سخت و با قساوت برخاسته شود، اجابت نمى کند. (بحارالانوار، ج 93، ص 305، میزان الحکمه ، ج 3، ص 257).

 885 - دعا مخزن اجابت :
الدعاء کهف الاجابة کما ان السحاب کهف المطر
دعا خزانه و گنجینه اجابت است ، چنان که ابر مخزن باران است . (بحارالانوار، ج 93، ص 295).

 886 - دفع بلا به وسیله دعا:
قال على - علیه السلام -:
و ادفعوا امواج البلاء بالدعاء
موج بلاها را به وسیله دعا از خود دفع کنید. (بحارالانوار، ج 93، ص 301)

 887 - دعا و درمان :
قال الصادق - علیه السلام -
علیک بالدعاء فان فیه شفاء من کل داء
برتو باد به دعا، زیرا دعا درمان هر دردى است . (میزان الحکمه ، ج 3 ص 248)

 888 - شروط استجابت دعا:
للدعاء شروط اربعة : الاول : احضار النیة ، الثانى ، اخلاص السریرة الثالث : معرفة المسئول ، الرابع ،: الانصاف فى المساءلة
براى دعا چهار شرط است :
1 - حضور قلب
2 - اخلاق باطن
3 - شناخت و معرفت خدا
4 - رعایت انصاف در سوال (المواعظ العددیه ، ص 126)

 889 - دعا در حال دل شکستن
قال الصادق - علیه السلام -
اذ رق احدکم فلیدع فان القلب لایرق حتى یخلص
وقتى دل شما شکست دعا کنید، زیرا دل تا خالص نگردد نمى شکند. (بحارالانوار، ج 93، ص 345)

 890 - بلند نمودن دستها هنگام دعا
روى ان رسول الله - صلى الله علیه و آله -
کان اذا مد یدیه فى الدعاء لم یرد هما حتى یمسح بهما وجهه
روایت شده که رسول خدا صلى الله علیه و آله هنگام دعا دستهایش را بلند مى کرد وپس از دعا به صورت خود مى کشید. (المواعظ العددیه ، باب 10، فصل 8)

 891 - لقمه حرام مانع استجابت دعا
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
من اکل لمقة حرام لم تقبل له صلوة اربعین لیلة و لم یستجب له دعوة اربعین صباحا
کسیکه لقمه حرام بخورد، نماز چهل شب او قبول نمى شود، ودعاى چهل روز او به اجابت نمى رسد(دارالسلام ، نورى ، ج 4 ص 213)

 892 - نحوه گفتن تسبیح فاطمه زهرا (س )
قال الصادق - علیه السلام -
فى تسبیح فاطمة - علیها السلام - تبداء بالتکبیر اربعا و ثلاثین ، ثم التحمید ثلاثا و ثلاثین ثم التسبیح ثلاثا و ثلاثین
در تسبیح فاطمه (س ) باتکبیر (الله اکبر) شروع کرده و سى و چهار مرتبه بگوى ، پس از آن سى و سه بار تحمید (الحمدلله ) و سپس سى و سه مرتبه تسبیح (سبحان الله ). (وسائل الشیعه ، ج 4 ص 1025 ج 2، فروع کافى ، کتاب الصلاة ، ص 342).

 893 تعقیبات نماز صبح
قال الصادق - علیه السلام -
الجلوس بعد صلاة الغداة فى التعقیب و الدعاء حتى تطلع الشمس ابلغ فى طلب الرزق من الضرب فى الارض
هرکس بعد از نماز صبح براى تعقیب و دعا تا طلوع خورشید بنشیند، بهتر از در نوردیدن زمین ، روزى راجلب مى کند.(وسائل الشیعه ، ج 4، ص 10 35).

 894 - درخواست نامشروع در دعا
قال الصادق - علیه السلام -
یا صاحب الدعاء! لا تسئل ما لایکون و لایحل
اى دعاکننده ! چیزى را که نشدنى و حرام است از خداوند درخواست مکن (چون به اجابت نمى رسد) (عدة الداعى ، ص 140)

 895 - دورى شیطان با گفتن تسبیح فاطمه (س )
قال الباقر - علیه السلام -
من سبح تسبیح فاطمة - علیهاالسلام - ثم استغفر غفر له ، و هى مائة باللسان و الف فى المیزان ، ویطرد الشیطان ، و یرضى الرحمان
هر کس که تسبیح حضرت فاطمه (س ) را به جاى آورد و پس از آن استغفار کند مورد مغفرت قرار مى گیرد و آن تسبیح به زبان ، صد مرتبه است و در میزان (اعمال ) هزار خواهد بود و شیطان را دور کرده و خداى رحمان را خشنود مى نماید.(وسائل الشیعه ، ج 4، ص 1023، ح 3)

 896 - تسبیح بعد از نماز واجب :
قال الصادق - علیه السلام -
من سبح تسبیح فاطمة - علیهاالسلام - فى دبر المکتوبه من قبل ان یبسط رجلیه اوجب الله له الجنة

هرکس تسبیح فاطمه (س ) را در نماز واجب و قبل از اینکه از حالت جلوس تشهد و سلام خارج شود به جا آورد، خدا بهشت را بر او واجب کند. (فلاح السائل ، ص 165).

 897 - مداومت برگفتن تسبیح
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -
یافاطمة ! اعطیک ما هو خیر لک من خادم و من الدنیا بما فیها، تکبرین الله بعد کل صلاة اربعا و ثلاثین تکبیرة ، وتحمدین الله ثلاثا و ثلاثین تحمیدة ، و تسبحین الله ثلاثا و ثلاثین تسبیحة ، ثم تخمین ذلک بلااله الا الله ، وذلک خیر لک من الذین اردت و من الدنیا و ما فیها فلزمت - صلوات الله علیها - هذاالتسبیح بعد کل صلاة ، و نسب الیها
اى فاطمه ! به تو چیزى را عطا کنم که از خدمتکار و دنیا با آنچه در آن است بهتر باشد بعد از نماز سى و چهار مرتبه ((الله اکبر))سى و سه مرتبه ((الحمدلله ))و سى و سه مرتبه ((سبحان الله ))بگو و پس از آن را به ((لااله الاالله ))ختم کن این کار براى تو بهتر است از آنچه مى خواهى و از دنیا وآنچه در آن است پس حضرت زهرا (س ) پس از هر نماز به این تسبیح مداومت کرد و منسوب به او گردید. (بحارالانوار، ج 85، ص 336).

 898 - تسبیح هنگام خواب
قال الصادق - علیه السلام -
من باب على تسبیح فاطمة - علیهاالسلام - کان من الذاکرین الله کثیرا و الذاکرات
هرکس شب را با تسبیح فاطمه (س ) سپرى کند (و هنگام خواب تسبیح گوید) از مردان و زنانى باشد که خدا را زیاد یاد مى کنند. (سفینة البحار، ج 1 ص 593).

 899 - آمین گفتن
قال الصادق - علیه السلام -
الداعى و المؤ من شریکان
دعا کننده و آمین گوینده دراجر و استجابت دعاى شان شریک هستند (یکسانند). (المواعظ العددیه ، ج 342).

 900 - تاءثیر تسبیح فاطمه زهرا (س )
قال الصادق - علیه السلام -
من سبح الله فى دبر الفریضة تسبیح فاطمة الزهراء - علیهاالسلام - مائة مرة و اتبعها بلااله الاالله غفر الله له
هرکس بعد از نماز واجب با تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س ) صدبار به تسبیح خداى متعال بپردازد و به دنبال آن ((لااله الاالله ))بگوید، خداوند او رامشمول مغفرت خود مى کند. (فروع کافى ، ج 3، کتاب الصلاة ، باب دعا، نماز 70 - ص 342).

 901 - نجات از شقاوت با گفتن تسبیح فاطمه (س )
قال الصادق - علیه السلام -
یا اباهارون ! انا ناءمر صبیاننا بتسبیح فاطمة - علیهاالسلام - کما ناءمرهم بالصلاة ، فالزمه ، فانه لم یلزمه عبد فشقى
اى اباهارون ! ما بچه هاى خود را همان طور که به نماز امر مى کنیم ، به تسبیح حضرت فاطمه (س ) نیز امر مى کنیم تو نیز بر آن مداومت کن ، زیرا بنده شقى (و بدبخت معنوى ) بدان پاى بند نمى شود.(فروع کافى ، کتاب الصلاة ص 343، ح 13).

 902 - گفتن تسبیح قبل از خواب
قال الصادق - علیه السلام -
تسبیح فاطمة الزهراء، علیهاالسلام - اذا اخذت مضجعک ، فکبر الله اربعا وثلاثین ، واحمده ثلاثا و ثلاثین ، وسبحه ثلاثا و ثلاثین ، وتقراء آیة الکرسى و المعوذتین و عشر آیات من اول الصافات و عشرا من آخرها
(یکى از جاهایى که ) تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س ) (گفتن آن وارد است ) هنگامى است که به خوابگاه خود رفتى ، سى و چهار بار ((الله اکبر))بگو و سى و سه بار ((الحمدالله ))و سى و سه بار ((سبحان الله ))و آیة الکرسى ومعوذتین را (قل اعوذ برب الفلق ، و قل اعوذبرب الناس ) و ده آیه از اول سوره صافات و ده آیه از آخر آن را بخوان . (اصول کافى ، ج 2، ص 536)

 903 - موالات تسبیح فاطمه زهرا (س )
قال محمدبن جعفر:
انه کان یسبح فاطمة - صلى الله علیها - فیصله ولا یقطعه
امام صادق علیه السلام تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س ) را متصلا انجام مى داد و آن را قطع نمى کرد. (فروع کافى ، ج 3، کتاب الصلاة باب دعا، نماز 120، ص 345).

 904 - آثار تعقیب نماز صبح :
ما استنزل الرزق بشى ء مثل التعقیب فیمابین طلوع الفجر الى طلوع الشمس
چیزى رزق آفرین تر از تعقیب بین نماز صبح وطلوع آفتاب نیست . (وسائل الشیعه ، ج 4 ص 1036).


منبع: جامع آیات و احادیث موضوعى نماز (جلد دوم) عباس عزیزى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی